fbpx Як обрати сімейного лікаря або медицина по-новому | Адвокатське Бюро «ЮРЛАЙТ»

Як обрати сімейного лікаря або медицина по-новому

Корпоративні договори: що змінилось?
03.04.2018
Податкова перевірка: правила для керівника та персоналу
06.01.2019

Кампанія з  вибору  лікаря первинної медичної допомоги (сімейного лікаря, терапевта, педіатра) розпочалася з 01 квітня 2018 року. Відтепер кожен українець має право обрати лікаря на власний розсуд, уклавши з ним відповідний договір, а держава оплатить надані медичні послуги. Чи обов’язково обрати лікаря, який алгоритм вибору лікаря та які документи для цього потрібно, які медичні послуги надаватимуться безоплатно, про це поговоримо далі.

На сьогодні серед населення досить поширений міф, що не обравши лікаря з 01 квітня та не підписавши з ним договір, пацієнт повинен буде платити за медичні послуги з власної кишені. Деякі говорять, що  обрати лікаря (сімейного лікаря, терапевта, педіатра) є обов’язком кожного українця. Насправді це на так. Вибір лікаря є правом, а не  обов’язком,  яке  пацієнт реалізує на власний розсуд.
Так в чому ж тоді  різниця коли договір з лікарем укладено і коли не укладено взагалі. Як відомо обов’язок оплати медичних послуг покладається на державу, яка здійснює фінансування медичних закладів. Так ось, у разі,коли договір укладено, фінансування відбуватиметься за новими правилами – за медичні послуги, надані пацієнтам  платитиме Національна служба здоров’я України. Така виплата здійснюватиметься  безпосередньо лікарю. Передбачено, що за кожного пацієнта, з яким укладено договір, лікар отримуватиме  370 гривень щорічно. У випадку, коли договір з лікарем не укладено,  фінансування відбуватиметься державою за правилами, що діяли раніше – за так званим  «старим законодавством». Таким чином, не уклавши договір з лікарем, громадяни будуть отримувати медичні послуги, як і раніше – безоплатно. Однак, починаючи з 2020 року фінансування державою «за старим законодавством» повністю припиняється, у зв’язку з чим держава оплачуватиме виключно медичні послуги, надані  лікарем, з яким ви уклали договір. За послуги лікаря, до якого ви звернетеся без укладення договору, потрібно буде сплатити власні кошти.

ст. 9 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»

Пацієнт (його законний представник) реалізує своє право на вибір лікаря шляхом подання надавачу медичних послуг декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Надавачам медичних послуг забороняється відмовляти у прийнятті декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та веденні пацієнта, зокрема, на підставі наявності у пацієнта хронічного захворювання, його віку, статі, соціального статусу, матеріального становища, зареєстрованого місця проживання тощо, крім випадків, передбачених законодавством.

Формою договору з лікарем є так звана декларація про вибір лікаря. Звертаємо увагу, що саме по собі підписання декларації  не покладає на пацієнта обов’язок  користуватися послугами цього лікаря постійно. Лікаря (сімейного лікаря, терапевта, педіатра) можна змінити у будь-який час. Для цього достатньо підписати нову декларацію з іншим лікарем. Нова декларація автоматично скасовує попередню, а відповідні зміни будуть внесені в систему.
Лікаря можна обрати  у медичному закладі, який підключено до системи «Електронне здоров’я». Розпізнати такий заклад дуже просто – ззовні при вході в заклад має бути розміщена спеціальна наклейка з надписом «Тут можна обрати лікаря».

 

Ви маєте право обрати будь-якого лікаря, незалежно від свого місця прописки, фактичного місця проживання чи місця роботи. При цьому медичний заклад не може відмовити в укладенні декларації  з обраним вами лікарем за винятком, коли цей лікар досягнув встановленої законодавством максимальної кількості пацієнтів: для педіатра –  900, для сімейного лікаря – 1800, для терапевта – 2000 чоловік.

 

Обраний лікар надаватиме первинну медичну допомогу. До первинної медичної допомоги належать наступні медичні послуги, які надаватимуться безкоштовно:
консультування, спостереження за станом  здоров’я пацієнтів, ведення пацієнтів,утому числі пацієнтів з хронічними захворюваннями, діагностика та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь; направлення пацієнта до вузькопрофільних спеціалістів; проведення профілактики та вакцинацій,надання невідкладно допомоги, супроводжує пацієнтів із хронічними захворюваннями. Поряд з цим лікар виписує рецепти, оформлює довідки та лікарняні листи.

У рамках первинної медичної допомоги пацієнти безкоштовно можуть отримати:
загальний аналіз крові;
аналіз на глюкозу в крові;
аналіз на загальний холестерин;
аналізи сечі;
загальний аналіз сечі;
електрокардіограму у стані спокою;
мікроскопію мокротиння;
швидкі тести на ВІЛ, вірусний гепатит, сифіліс.

 


Якщо ж ви все-таки вирішили обрати лікаря, рекомендуємо ознайомитися із порядком укладення договору. Знаючи як це відбувається, ви почуватимете себе в медичному закладі значно впевненіше. Алгоритм дій для обрання лікаря наступний:

 


1) 
Звернення у медичний заклад, де працює лікар з яким маєте намір підписати декларацію. З документів потрібно мати паспорт та ідентифікаційний код. Якщо обираєте лікаря для своєї дитини якій не виповнилося 14-ти років, тоді необхідно мати свідоцтво про народження дитини, ідентифікаційний код та паспорт одного з батьків. Також знадобиться мобільний телефон, на який вам згодом надійде смс з кодом підтвердження.

2) Внесення інформації персональної інформації про вас в електронну систему. Дані вносяться відповідним працівником медичного закладу.

3) Отримання СМС з кодом підтвердження. Код підтвердження надійде відразу на ваш мобільний номер після введення даних до системи. Цей код потрібно повідомити працівнику медичного закладу, який вводить його в електронну систему. Якщо ж  ви не маєте мобільного телефона, відразу повідомте про це працівника медичного закладу. В такому разі СМС вам не відправляється, а здійснюється сканування паспорта та ідентифікаційного коду, електронні копії яких вносять у систему.

4) Роздрукування примірника декларації для перевірки. Роздрукування здійснює працівник медичного закладу. Плата за це не стягується. Тут слід бути особливо уважним, адже не виключено, що при внесенні інформації можуть бути допущені помилки. Особливу увагу зверніть чи правильно вказані ваші прізвище, ім’я, по-батькові, перевірте цифри ідентифікаційного коду, серію та номер паспорта, а також прізвище, ім’я, по-батькові обраного вами  лікаря. Це допоможе запобігти виникненню непорозумінь та складнощів в майбутньому при безпосередньому користуванні медичними послугами. Якщо буде виявлено помилку, працівник  зобов’язаний її виправити та  роздрукувати примірник декларації повторно.

5) Підписання декларації. Декларація є формою договору між лікарем та пацієнтом, а як відомо договори укладаються у кількості примірників по одному для кожної сторони договору. Тому після перевірки першого екземпляру декларації та відсутності помилок, працівник медичного закладу роздруковує ще один примірник. Таким чином ви підписуєте два примірники декларації: один примірник передається медичному закладу, другий примірник залишається у вас.

6)  Включення декларації в електронну систему. Декларація включається в систему медичним закладом, в якому працює обраний вами лікар.  На декларацію в електронній формі накладається електронний цифровий підпис,  після чого декларацію надсилають в систему «Електронне здоров‘я».

Іван Горобівський


Телефон: (096) 283-90-84

Вайбер: (093) 783-06-73

Електронна пошта: office@urlight.com.ua

Скайп: yurelated

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.